FAQs

De meest gestelde vragen

Wat kost het huren van een touringcar?

De prijs voor het huren van een touringcar is van vele facetten afhankelijk. Met name het aantal uren en de te maken kilometers spelen hierbij een grote rol. Vul daarom het offerteformulier zo zorgvuldig mogelijk in.

Ik heb een offerte aangevraagd, wanneer kan ik mijn offerte verwachten?

Wij doen ons best om uw offerte-aanvraag op de dag van binnenkomst of uiterlijk de volgende dag te behandelen. Houdt u er wel rekening mee dat een offerte géén bevestiging is.

Hoe kan ik een offerte omzetten in een definitieve bevestiging?

U kunt telefonisch of via e-mail laten weten dat u het eens bent met de offerte. In dat geval zal één van onze medewerkers u een bevestiging sturen. Dit kan per post of per e-mail. U dient hiervan een exemplaar, voor akkoord getekend, aan ons te retourneren.

Hoeveel passagiers mogen er in een touringcar?

Het maximum aantal passagiers in een touringcar wordt bepaald door het aantal zitplaatsen dat in de touringcar aanwezig is. Er mogen in een touringcar geen extra passagiers meegenomen worden die in het gangpad staan of zitten.

Hoe is het vervoer van kinderen geregeld?

Kinderen tot en met drie jaar mogen bij de ouders/verzorgers op schoot zitten. Oudere kinderen dienen allemaal een eigen zitplaats te hebben. Het delen van een zitplaats door meerdere kinderen is dan ook niet toegestaan.

Welk advies geldt voor het vervoer tijdens schoolreizen?

Ons advies is om ervoor te zorgen dat er voldoende begeleiders mee gaan op reis.

Deze kunnen het beste verspreid door de touringcar plaats nemen, tenminste bij alle (nood)uitgangen. Tevens kunnen zij op die manier toezicht houden op het dragen van veiligheidsgordels. Dit verhoogt niet alleen de veiligheid maar zorgt ook voor rust in de touringcar.

Zijn op alle zitplaatsen veiligheidsgordels aanwezig?

Bij ons zijn alle stoelen in alle touringcars voorzien van een gordel.
Veiligheid staat bij ons op nummer 1. Tevens is het wettelijk verplicht om de gordels te dragen indien ze aanwezig zijn.

Kan er een rollator of rolstoel mee?

Hoewel wij niet over speciaal ingerichte rolstoelbussen beschikken kunnen er wel rollators en rolstoelen ingeklapt worden vervoerd in het bagageruim van de touringcar.
Voor electrische rolstoelen en scootmobielen hebben wij helaas geen mogelijkheden om deze te vervoeren.

Mag er in de touringcar worden gerookt?

Deze vraag kan met een kort en krachtig NEE worden beantwoord. Bij ons in de touringcars geldt een algemeen rookverbod. Roken kan buiten de touringcar tijdens de stops die onderweg gemaakt zullen worden. Eventueel in overleg met uw chauffeur.

Is het toegestaan om alcohol te nuttigen in de touringcar?

Ja, dat is toegestaan. Onze touringcars zijn uitgerust met een koelkast en de chauffeurs hebben een beperkte voorraad drank, zoals frisdrank, water en bier, bij zich. Het is wel raadzaam om van te voren aan te geven dat u van deze voorziening gebruik wilt maken zodat er voldoende op voorraad is.

Kunt u ons vervoer niet (gedeeltelijk) sponsoren?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij zijn een commercieel bedrijf en ook wij moeten aan onze verplichtingen voldoen. We ondersteunen van harte een aantal sportclubs maar verder zijn onze middelen beperkt. We houden echter wel rekening met uw portemonaie en offreren derhalve zo scherp mogelijk.

Kan ik bij u een touringcar huren zonder chauffeur?

Nee, dat is niet mogelijk en zelfs wettelijk verboden. U zou dus niet verzekerd zijn. Ook bij ons staat veiligheid voorop en onze chauffeurs worden dan ook regelmatig getraind en gecontroleerd op hun rijvaardigheid.